Ostatnie 497 dni prezydenta

Temat: Kolej Aglomeracyjna i BRAK III strefy w Chrzanowie
... Ryszard Rębilas. Z wypowiedzi radnego Mąsiora wynika, że priorytetem dla kolei jest remont odcinka Kraków-Katowice do 2012 roku. Więcej czasu sejmik poświęcił linii Sucha-Żywiec.
Źródło: wwolnejchwili.przelom.pl/forum/viewtopic.php?t=2727



Temat: PKP/PKS i przygody
" />Od 10 lat co tydzień jadę gdzieś na trasie ruda śląska - kraków - żywiec, ale jakoś nie mam specjalnego sentymentu do Pierdolonych Kolei Państwowych. Najbardziej nienawidzę ich w lecie, ... rozkłady jazdy. Raz, że zawsze wtedy co najmniej przez tydzień wszystko jest totalnie rozregulowane czasowo. A dwa, że za każdym razem wycofują jakiś całkiem wygodne połączenie, lub zastępują połączenie osobowe pospiesznym, ... raz w sylwestra) ktoś zadzwoni na dworzec w katowicach z informacją o bombie. Nie mam pojęcia, czemu akurat dworzec w katowicach jest najbardziej narażony na tego rodzaju terroryzm Z przygód to miałem chyba wszystkie możliwe, łącznie z próbą wywalenia mnie z pociągu przez jakichś pociągowych żulków. Na szczęście nigdy mnie nie okradli, ale kojarze kilku katowickich i krakowskich kieszonkowców. Są naprawdę nieźli w tym, co robią ;] Najgorsze, co mi się przytrafiło to jak w Katowicach Szopienicach jedna babka wpadła pod koła, kiedy pociąg ruszał a jej się przypomniało o wysiadaniu. Masakryczny widok....
Źródło: forum.hard-core.pl/viewtopic.php?t=18510


Temat: Niewykorzystany potencjal "zakopianki"
Te zmiany -o których piszę powyżej- muszą nastąpić przede wszystkim w Urzędzie Marszałkowskim. Marszałek musi zrozumieć -szczególnie w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych- że rozkład jazdy, jaki obecnie funkcjonuje na linii ... Poza tym nic by nie stało na przeszkodzie aby uruchamiać pociągi dwugrupowe Zakopane - Kraków/Katowice rozdzielane/łączone w Suchej B. A do części zakopiańskiej w Żywcu dołączać np. część ze Zwardonia. Pomarzyć...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7978


Temat: Cieszyn - Bielsko Biała
Jadąc ostatnio pociągiem "Cieszynka" z Katowic do Cieszyna miałem przyjemność jechać z panią, która spisywała bilety w pociągu. Oto co się dowiedziałem. - Fakt potwierdzony już wcześniej nie będzie pociągu Bielsko ... pojawi. Kobieta powiedziała także wprost, że od dwóch lat na linii stosowana jest polityka powolnego wygaszania popytu. Jednak pociąg Cieszynka zostanie, bo jest dochodowy. - Żeby pociąg się bilansował w jednym EN-57 musi jechać około 25-30 osób - Śląskie dąży do wprowadzenie cyklicznego rozkładu jazdy. Powoli pojawia się na linii Gliwice - Częstcohowa. - Najbardziej dochodowe linie w województwie w kolejnośco to: - Gliwice - Częstcohowa - Katowice - Zwardoń - Katowice - gr wojeództwa (Kraków) - Katowice - Rybnik - Najmniej - Bielsko Biała Gł - Cieszyn - Żywiec - granica województwa...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6579


Temat: "Ornak" Katowice-Zakopane-Katowice
Żywiec - Sucha to KKA? ciągle? na wszystkich kursach? Także na tym nie-szynobusie z Krakowa do Żywca? Nie można tam jeździć EN57 przy braku szynobusów?... W RJ 1998/1999 Ornak jechał tak: Katowice 7:00 (...) Bielsko 7:58/8:02 Żywiec 8:25/8:33 Sucha Beskidzka 9:28/9:30 (...) Rabka Zdrój 10:12/10:18 (...) Zakopane 11:11 Wtedy był to pociąg pospieszny. Bilet normalny kosztował (w wakacje 1998 r.) 20,90zł. Teraz osobowy kosztowałby 23zł. Obecnie PKSy kosztują ok.26zł, a kurs o 7:30 do Zakopanego 30zł. Studenci mają ulgę 30%. Rozkładowy czas jazdy 4h12min. Czas jazdy obecnie, minimalny, przez Żywiec, na podstawie projektu nowego RJ: Katowice - Żywiec 1h30min zmiana kierunku jazdy 5min Żywiec - Sucha Beskidzka 1h15 (powiedzmy). Dalej na podstawie obecnego rozkładu, zakładając wytrasowanie bez przepuszczania innych pociągów Sucha Beskidzka - Chabówka 35min zmiana kierunku jazdy 5min Chabówka - Zakopane 50min razem: 4h20min Czy obecnie "nie da się" jeździć przez Żywiec? Można rozważyć różne warianty, np dzielenie składu w Żywcu (np. Rachowiec Katowice -Zwardoń(-Cadca)/Zakopane) możliwe nawet na EZT (gorzej z łączeniem, więc powrót oddzielnie). Tyle, że taki pociąg byłby często za krótki.. IR z Wrocławia, taki już był w wakacje, przez Kraków. Mało przydatny ze względu na godziny kursowania i czas jazdy.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7869


Temat: rowerowanie po Jurze
" />Chyba jednak nie przesadzam. Kurs Katowice - Częstochowa. To co wyskakuje mi na stronie rozkładu jazdy to są tylko trzy pociągi i nie widze kursów co godzinę jak piszesz. http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=2&ident=12.01437329.1179439353&REQ0HafasScrollDir=2 Połączenie jest bezpośrednie jedno pomiędzy Tychami a Zawierciem tylko jest to Inter City a koszt biletu to około 50zł. Troszkę sobie liczą Oczywiście w jedną stronę. A zapłacić 100zł za pociąg to dla mnie za dużo. Jak widać to wcale nie jest tak kolorowo z tymi pociągami. Jest się później uzależnionym żeby dojechać na czas do danej miejscowości bo inaczej może być krucho z powrotem. Jeżeli mam to porównać z połączeniami do Bielska czy Żywca a z połączeniami do Częstochowy to nie ma porównania. Tak czy owak wybiorę się do Jury i pociągi...
Źródło: jurapolska.com/forum/viewtopic.php?t=686


Temat: [Śląsk] Inwestycje kolejowe
Już od grudnia więcej pociągów W nowym rozkładzie jazdy dla województwa śląskiego pojawią się 134 nowe połączenia. Pierwszych zmian powinniśmy oczekiwać już od 9 grudnia 2007. Od tego dnia uruchomione zostaną cztery nowe połączenia osobowe w relacji Gliwice-Częstochowa, Częstochowa-Gliwice i w dni robocze Pszczyna-Bielsko Biała oraz Katowice-Bielsko Biała. Na bazie obecnych kursów Cieszyn-Katowice-Cieszyn ruszy pociąg międzynarodowy do Ostrawy. Wydłużona do Katowic zostanie trasa pociągu z Żywca o 10.10, który do tej pory kończył bieg w Bielsku Białej. Na trasach z Gliwic do Częstochowy, z Częstochowy do Koluszek, z Lublińca do Katowic, z Katowic ... szczytem). Lepsze będzie również połączenie z odległymi województwami. Już od 1 stycznia 2008 reaktywowana zostanie linia Bytom-Gliwice (42 pociągi), a od 1 września co 20 minut wyruszać będą składy z Katowic do Tychów i z powrotem (92 pociągi). (azg) - POLSKA Dziennik Zachodni
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=1140


Temat: ''Połączenie w dobrej cenie''
Suchej Beskidzkiej do 11:41. R-34525 z Suchej Beskidzkiej do Żywca odjeżdża o ... 11:30. Brakuje 11 minut na przesiadkę. Następny pociąg do Żywca dopiero po 16. Odnośnie promocji zewnętrznych. Na linii ... Zebrzydowska. Ładny, niewielki, estetyczny folder, zwierający najważniejsze informacje turystyczne plus rozkład jazdy do Wieliczki i do Balic. Dało się? Dało. Szkoda, że był to tylko jednorazowy przebłysk. Z jednym się tylko...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=8110


Temat: [Kolej] Pociągi podmiejskie/regionalne
Pociągi przyspieszą nawet o dwadzieścia minut mac2008-11-22, ostatnia aktualizacja 2008-11-22 23:15 Od nowego rozkładu jazdy szybciej dojedziemy ze Zwardonia do Katowic. Dzięki wyremontowanym torowiskom pociągi będą mogły przyśpieszyć. Niemiłosiernie wlokące się pociągi to zmora pasażerów na Podbeskidziu. Dla przykładu: pokonanie 20-kilometrowej trasy z Bielska-Białej do Żywca zajmuje średnio trzy kwadranse. - Jeżeli ktoś jedzie raz, w celach krajoznawczych, to może być zadowolony. Ale codzienna podróż w takim tempie jest naprawdę denerwująca - mówi Kazimierz Jurasz z Żywca. Karol Trzoński, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Katowicach, tłumaczy, że na niektórych odcinkach podbeskidzkich torów obowiązywało ... wyjaśnia Trzoński. Aby poprawić stan torów, przez ostatnie półtora roku PKP Polskie Linie Kolejowe prowadziły ich remonty. Ekipy pracowały m.in. na odcinkach między Łodygowicami, Wilkowicami, Bielskiem i Czechowicami-Dziedzicami. Wymieniano m.in. szyny, podkłady i tłuczeń pod nimi. Dla pasażerów oznaczało to utrudnienia. Pociągi jeździły spóźnione, miejscami obowiązywała komunikacja zastępcza. Teraz prace są już na ukończeniu. - Dzięki temu od nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać z 14 na 15 grudnia, pociągi znacznie przyspieszą. Między Czechowicami a Zwardoniem będą jeździły z prędkością 70 km na godzinę - wyjaśnia Trzoński. Dodaje, że dzięki temu skróci się podróż na poszczególnych odcinkach. Na przykład z Bielska do Żywca pasażerowie pojadą teraz około 12 minut krócej, z Bielska do Czechowic o 10 minut krócej, a cała podróż ze Zwardonia do Katowic może być nawet 20 minut krótsza. To ważne m.in. dla turystów i narciarzy, którzy w sezonie korzystają z takiego połączenia. Remonty kosztowały około 5 mln zł.
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=66


Temat: Cieszyn - pożegnania i protesty
Ciekaw czy mój list pomoże? Witam Piszę w sprawie likwidacji pociągów, które bardzo dotknęły Cieszyn. O ile potrafię jeszcze przeboleć likwidacje składów do/ z Bielska Białej o tyle nie potrafię zrozumieć likwidacji pociągów do/z Zebrzydowic. Pierwszy przykład z brzegu pociąg po 6 rano do Zebrzydowic. Tym pociągiem często jeździł mój brat do Trzebinii i z jego relacji i innych także wynika, że do Zebrzydowic w dni robocze jeździło nim od 30 do nawet 40 osób. Należy tutaj wspomnieć o dogodnej przesiadce w Zebrzydowicach na skład Ostrawa - Katowice choć tutaj nie wiem kto tak lobbował, ale dużo lepiej było jak pociąg jechał z Cieszyna, ale to już przeszłość. Następny pociąg o przed 12. Czy miał, aż taką złą frekwencję. Nie wydaje się mi. W dni targowe środy i soboty szczególnie latem był wręcz oblegany. Tutaj też dużo dawała przesiadka na pociąg "Zamenhof" w Czechowicach. Najbardziej kontrowersyjnym pociągiem wydaje się ten z godziny 18.05, którym do Zebrzydowic jechało średnio 15 osób, a dalej około 20, 25, ale ten także zapewniał skomunikowania w Czechowicach w kierunku Krakowa i wywalczone przez podróżnych w kierunku Katowic. Jak Pan Marszałek sądzi czym teraz jeżdżą ludzie, którzy zaczynają pracę w Czechowicach o 21?. Tym, który ma odjazd z Zebrzydowic paręnaście minut po 17??? Śmieszne Panie Marszałku i drogie PKP!!! Dziwi mnie także fakt, że nasz marszałek dopłaca tyle pieniędzy do połączeń zamiast zainwestować pieniądze w elektryczne autobusy szynowe takie jakie są w Krakowie czy Kielcach. Jeżeli Pan Marszałek i PKP myśli, że tymi cieszyńskimi ... mieście, które ma 50 tysięcy mieszkańców, a nie ma prawie połączeń kolejowych choć to co teraz jest można nazwać NICZYM!!! Patrząc na inne województwa potrafią one współpracować z PKP i nawet zmuszać do otwierania zamykanych niegdyś linie. Z resztą PKP PLK w artykule w Dzienniku Zachodnim wyraziło stanowisko, że mogłoby wyremontować trasę Bielsko - Cieszyn pod warunkiem otrzymania gwarancji kursowania po niej pociągów. Jeszcze jedno. Kłamstwem jest, że Pan Marszałek mówi, że rozkład jazdy został ułożony bez jego zgody skoro już po wakacjach wiadomo było, że zredukowana zostanie od grudniu liczba pociągów Bielsko - Cieszyn - Bielsko. Sam widziałem na internecie pismo wysłane w tej sprawie do jednej osób. Jak można się szczycić otwarciem trasy SKR Katowice - Tychy Miasto. Tamci się cieszą, ale ... Pana Marszałka, że Bielsko, Żywiec i Cieszyn mają taki potencjał, że spokojnie by sobie poradziły... Z nadzieją na odzyskanie połączeń kolejowych Mieszkaniec Cieszyna.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7077


Temat: [Prasa] Czeski pociąg zawiezie Ślązaków do Ostrawy
Czeski pociąg zawiezie Ślązaków do Ostrawy Ewa Furtak, Tomasz Głogowski Podróż z Katowic do Ostrawy potrwa trochę ponad dwie godziny. Czesi przewidują, że uruchamianym 9 grudnia pociągiem będą podróżować młodzi mieszkańcy ... ludzi z całego Śląska. Między innymi dla nich Czeskie Koleje postanowiły uruchomić pociąg między Ostrawą i Katowicami. Ze stacji Ostrawa Swinow pociąg będzie wyjeżdżał 8 min po godz. 6 rano. Podróż do Katowic potrwa 2 godz. i 12 min. - Z Katowic wyjedzie z powrotem o godz. 16.30, by w Ostrawie być o 18.42 - powiedział Czeskiej Agencji Prasowej Miroslav Klich z Czeskich Kolei. Bilet ma kosztować ok. 40 zł. Czesi liczą, że pociąg będzie cieszył się dużą popularnością wśród turystów. Czechom ułatwi dotarcie do lotniska w Pyrzowicach, skąd jest dużo więcej połączeń niż z lotniska w Ostrawie. Pociągiem mogą jeździć menedżerowie czeskich firm i przedsiębiorcy załatwiający na Śląsku interesy. - Będą też mogli z niego korzystać nasi górnicy, którzy pracują w czeskich kopalniach - przekonuje Krzysztof Radomski, zastępca dyrektora ds. handlowych spółki PKP Przewozy Regionalne w Katowicach. Z pociągu już cieszą się Anna i Marcin Świątkowie z Gliwic, stali bywalcy ulicy Stodolni. To dla ... koniec związanych z Polską planów Czeskich Kolei. Trwają m.in. rozmowy w sprawie przedłużenia trasy Pendolino na trasie Praga - Warszawa przez Ostrawę. Superekspres mógłby się wtedy zatrzymywać na dworcu w Katowicach. ... jeździ z Ostrawy do Pragi sześć razy dziennie. Zmiany w rozkładzie jazdy Nowy pociąg z Katowic do Ostrawy to niejedyna dobra informacja związana z nowym rozkładem jazdy (wchodzi w życie 9 grudnia). Po raz pierwszy od lat na Śląsku nie będzie drastycznych cięć w połączeniach. Mało tego, pojawią się nowe pociągi: z Gliwic (godz. 5.40) do Częstochowy, z Częstochowy (10.40) do Gliwic, z Pszczyny (6.36) do Bielska-Białej oraz z Katowic (15.33) do Bielska-Białej. Wydłużony zostanie też kurs pociągu z Żywca do Bielska-Białej, który od 9 grudnia będzie docierał do Katowic. Z rozkładu zniknie jednak poranny pociąg relacji Bielsko-Biała (4.35) - Cieszyn. - Korzystało z niego zbyt mało pasażerów - tłumaczy Barbara Szczerek z Przewozów Regionalnych w Katowicach. W rozkładzie pojawi się kilka nowych pociągów międzywojewódzkich: "Merkury" relacji Katowice - Szczecin oraz "Wiking" relacji Bielsko-Biała - Szczecin. Będą także pociągi sezonowe: Kraków Płaszów - Ustka czy Katowice - Świnoujście. W 2008 roku reaktywowane zostaną również dwie nieczynne od wielu lat linie: Gliwice - Bytom i Tychy - Katowice. Połączenie między Gliwicami a Bytomiem ruszy od 31 stycznia przyszłego roku. Kursować będą codziennie 42 pociągi - w szczycie co pół godziny, poza szczytem co godzinę. Linia między Tychami Miasto a Katowicami uruchomiona zostanie 1 września 2008 roku. 92 pociągi będą jeździć w szczycie co 20 min, poza szczytem co pół godziny. Źródło: Gazeta Wyborcza - Katowice
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5002