Ostatnie 497 dni prezydenta

Temat: Michnik na 15-lecie
Cnota kompetencji a poczucie niższości u dzieci Erik Erikson, twórca psychospołecznej teorii rozwoju, mówi o ośmiu fazach rozwoju psychospołecznego i pojawiających się między nimi kryzysach. Z punktu widzenia tego, o czym wcześniej pisałam, najbardziej interesuje mnie faza przypadająca właśnie na wiek szkolny, kiedy to rozwijające się dziecko ma do pokonania kryzys określany przez Eriksona jako "pracowitość kontra poczucie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,12494465,12494465,Michnik_na_15_lecie.html



Temat: Sprawa ks. Jankowskiego - cd. Nie ustąpię ze św...
janku . Piszesz ze ksieza pracuja na rzecz polskiego spoleczenstwa ? Dobrze ze podkreslasz ze polskiego co dobrze oddaje stosunek tej instytucji do polskiego spoleczenstwa . Podkreslasz dystans ktory maja przedstawiciele Watykanu do spoleczenstwa polskiego . No dobrze piszesz ze tak pracuja ? jakos kiepskie rezultaty tej roboty . Jesli wziac pod uwage koszty utrzymywania tej instytucji i tak pomyslec ile instytutow naukowych , sierocincow , samotnie wychowujacych dzieci , inwalidow -za te pieniadze mozna byloby utrzymac- zrobic duzo wiecej podnoszac jakosc zycia spoleczenstwa . A tak to na kolana , na tania wycieczke pasterze zupelnie sporo kosztuja to spoleczenstwo . A rezultaty ? A rozejrzec sie trzeba, juz zbieramy rezultaty dorasta mlodziez ktora znowu rozwojem psychospolecznym odbiega i to w negatywnym sensie od rowiesnikow z tzw europy i to nie tylko zach ale Czech np.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,15322667,15322667,Sprawa_ks_Jankowskiego_cd_Nie_ustapie_ze_sw_.html


Temat: Ojciec i corka
W 1991 roku Jay Belsky i wspolpracownicy, zaproponowali teorie psychospolecznego przyspieszenia. Teoria ta sugeruje, ze dziewczeta, ktore doswiadczaja wiele rodzinnego stresu - dojrzewaja szybciej; to co dziewczyna doswiadcza w jej mlodych latach - moze sluzyc jako predyktor zasobow, ktore beda jej dostepne w latach pozniejszych. Jesli wzrasta w trudnych spolecznie warunkach, i nie moze oczekiwac za wiele wsparcia w pozniejszym zyciu, to bedzie lepiej dla niej jesli przyswoi sobie strategie przyspieszonego rozwoju reprodukcyjnego, a w tym: wczesniejsza miesiaczka, dojrzewanie, pierwsza ciaza, krotkoterminowe relacje z partnerami, i mniejsza inwestycja rodzicielska w kazde z jej dzieci.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16,82068260,82068260,Ojciec_i_corka.html


Temat: Klub Malucha
Klub Malucha Zapraszamy dzieci od ok. 1,5 roku do naszego Klubu Malucha > www.ekoludek.com.pl Prowadzimy małą grupkę 8-10 osobą, którą zajmują się dwie doświadczone opiekunki (z wykształceniem pedagogicznym).Odkrywamy i rozwijamy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,49620,90388901,90388901,Klub_Malucha.html


Temat: 16 miesięcy i nie chodzi.
dodam iz wywiad okoloporodowy musial byc obciazajacy (2 pkt Abgar). Mimo iz ostatnio wg opinii lekarzy skala Abgar nie jest obowiazujaca co do spodziewanego rozwoju sensomotorycznego dziecka lepiej takie dziecko monitorowac i nie czekac na to kiedy osiagnie samo pewne etapy w rozwoju. Wiec neurolog plus terapeuta wykwalifikowany. Opoznienia w ruchu moga wplywac na rozwoj sensoryczny i psychospoleczny. Nie wiem tez jaka jest jakosc ruchow dziecka , plynnosc, jaka jest jakosc reakcji rownowaznych i posturalnych.To musi ocenic terapeuta. Podejrzewam ze dziecko moze miec obnizone napiecie miesniowe albo ogolnie powiem(bo nie widze dziecka) zaburzenia regulacji napiecia miesniowego. WQiec tak jak napisalam wczesniej prosze sie udac do specjalisty i dolaczam sie rowniez do wypowiedzy iwpal. Czesto dlugo pobyt w szpitalu moze spowodowac opoznienia w rozwoju sensomotorycznym i czesto moze zaklocic rozwoj i dojrzewanie procesow integracji zmyslow co wplywa na ruch i na odwrot tez, czyli ruch i jego opoznienie lub nie prawidlowy jego rozwoj wplywaja na procesy sensoryczne. Wiec jeszcze raz dodam prosze dziecko jeszcze raz badac. pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23522,67354629,67354629,16_miesiecy_i_nie_chodzi_.html


Temat: Powrót do Ojczyzny.
I oczywiscie wolalabym zeby opiekunka miala wyksztalcenie kierunkowe – moze dlatego, ze wiem jako psycholog zajmujacy sie roznymi zaburzeniami jak wielkie znaczenie maja srodowisko i wzorce z wczesnego dziecinstwa? %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% A to ciekawe Niedawno czytalam raport z badan (niestety nie pamietam, gdzie to wyczytalam), ktore przeprowadzono w dwoch typach przedszkoli. Jedna grupe stanowily przedszkola z wyksztalcona kadra, blyszczaca podloga i napakowanym grafikiem dnia. Druga grupa skladala sie z placowek, gdzie byly zatrudnione zwykle kobiety (oprocz nauczycieli), nie scierano stolow co pol godziny, a dzieci mialy czas na zabawe wlasna. Badania wykazaly, ze na przestrzeni kilku lat, dzieci z owych "gorszych" przedszkoli mniej chorowaly, a ich rozwoj psychospoleczny byl bardziej zaawansowany niz dzieci z pierwszej grupy bawaczej. Ot, taka dygresja do dyskusji o parowkach.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16726,60249687,60249687,Powrot_do_Ojczyzny_.html


Temat: Osobowość niedojrzała. WTF? Plus pytania o 7F
A więc: Jest coś takiego jak OSOBOWOŚĆ ZINTEGROWANA- struktura cech przeżywania i zachowania jednostki, która to wpływa na utrzymanie prawidłowych relacji jednostki z otoczeniem. Osobowość PRAWIDŁOWO ZINTEGROWANA ma równolegle rozwinięte i...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,35861,104140052,104140052,Osobowosc_niedojrzala_WTF_Plus_pytania_o_7F.html


Temat: Zbieranie truskawek itd.
To koniecznie daj ogłoszenie na anonse.pl, warto! Masz większe szanse, bo studiujesz świetny kierunek. Na pewno masz wiedzę dotyczącą psychospołecznego rozwoju dzieci w poszczególnych grupach wiekowych. To wielki atut. Szkoda,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,327,96127098,96127098,Zbieranie_truskawek_itd_.html


Temat: Piaskownica pod kluczem, czyli jak się bawią dz...
Dzieci jak małpy w ZOO Obok mnie też wspólnota zagrodziła teren, na którym jest plac zabaw. Nigdy jednak furtki nie były zamknięte i wszystkie dzieciaki bawią się razem. Często przechodzę obok wspomnianego w artykule placu i jeśli mieszkańcy wspólnoty chcą by ich dzieci wyglądały jak zwierzaki w zoo to gratuluję pomysłu. To na pewno będzie miało świetny wpływ...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,643,43175763,43175763,Piaskownica_pod_kluczem_czyli_jak_sie_bawia_dz_.html


Temat: Piaskownica pod kluczem, czyli jak się bawią dz...
dubiduu napisała: > To na pewno > będzie miało świetny wpływ na rozwój psychospołeczny ich pociech bardzo bym prosił o rozinięcie tego wątku. bo póki co to ja...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,643,43175763,43175763,Piaskownica_pod_kluczem_czyli_jak_sie_bawia_dz_.html


Temat: Próba teoretycznego podejścia do homoseksualizmu
> > Wracając do adopcji - warto wiedzieć, że sprzeciwianie się jej jest > szkodzeniem dzieciom. W znakomitej większości przypadków adopcja > przez pary homoseksualne dotyczy dzieci jednego z partnerów z...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,210,89843267,89843267,Proba_teoretycznego_podejscia_do_homoseksualizmu.html


Temat: bicie dzieci - w Pytaniu na śniadanie teraz
też nie jestem zwolenniczką stosowania kar cielesnych-czy nawet przysłowiowego klapsa danego bez zastanowienia w przypływie emocji..ale.. bez przesady dziecko nie wyląduje za kilkanaście lat na kozetce u psychologa z wielką traumą "poklapsową". To rodzice w dzisiejszych czasach mają przechlapane i traumę na każdym rogu: krzywo się odezwiesz do dzieciaka to będzie to wspominał 20 lat i źle to wpłynie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,582,62860327,62860327,bicie_dzieci_w_Pytaniu_na_sniadanie_teraz.html


Temat: jak myślicie
jak myślicie mam problem. Mój syn chodzi do zerówki w przedszkolu. Radzi sobie dobrze. Choć pani mówi, że nie ma powodu do niepokoju. Ale problem jest inny. ok.20 marca sa...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,21158933,21158933,jak_myslicie.html


Temat: ogromne przywiązanie do dziecka i duże kłopoty
A ja Ciebie doskonale rozumiem, co nie znaczy że popieram. Kiedy odprowadziłam po raz pierwszy córeczkę do przedszkola (miała 3 lata) po wyjściu rozpłakalam się tak, że nie mogłam się długo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,898,107049449,107049449,ogromne_przywiazanie_do_dziecka_i_duze_klopoty.html


Temat: czy napewno dac mu sznse??
chcecie mi powiedziec ze on teraz,,gra" takiego > dobrego :( az nie chce mi sie w to wierzyc bo go kocham ;( A siebie kochasz? Poczytaj na tym forum inne wątki kobiet, które tez przed ślubem idealizowały swojego męża. I co? Dzis mają problem, jak się z takiego układu wyplatać. Prawdy w tym wszystkim są następujące: 1. możesz spaprac...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,898,78493693,78493693,czy_napewno_dac_mu_sznse_.html


Temat: W domu z mamą czy w przedszkolu - wiek dziecka?
W domu z mamą czy w przedszkolu - wiek dziecka? Witam, chciałabym się was poradzić w jakim wieku najlepiej (oczywiście dla dziecka i jego rozwoju psychiczno - emocjonalnego) posłać dziecko do przedszkola? Czy wogóle posyłać, jeśli dziecko ma możliwość przebywania z mamą w domu, a mamą nie ma konieczności podejmowania pracy zawodowej. Ogólnie słyszy się ze przedszkole jest dla...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,851,79320357,79320357,W_domu_z_mama_czy_w_przedszkolu_wiek_dziecka_.html


Temat: Warsztat.Jak spełniać dorosłe marzenia?
Warsztat.Jak spełniać dorosłe marzenia? Magda Morawska i Agnieszka Milewski-Lopez, absolwentki Szkoły Trenerów Moniki Sowickiej w Warszawie, zapraszają osoby w wieku 23 - 33 lata na warsztat: "Jak spełniać dorosłe marzenia? Ty wybierasz - Ty decydujesz", który odbędzie się w dniach 6 - 7 października 2007 w Poznaniu. Koszt udziału w zajęciach wynosi 45 - warsztaty mają charakter niekomercyjny (wyłącznie pokrycie kosztów...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,633,69539946,69539946,Warsztat_Jak_spelniac_dorosle_marzenia_.html


Temat: Lekarze? Już im nie ufam
Lekarze? Już im nie ufam I ja mam również całkiem niezłą historię i to nie jedną.... Bawią mnie teksty : na to jest pani za młoda a na to za stara......
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,567,98884193,98884193,Lekarze_Juz_im_nie_ufam.html


Temat: zła mama? :)
co dla mnie jest chore w macierzynstwie wyrazanym na forach internetowych, to wpisy na forach "czy moje dziecko ma przepukline/mpd/porażenie/autyzm/ospe/itp". Od tego sa specjalisci a nie inne matki na forach. Wiele dzieci za pozno trafia do specjalistów, bo ich mamy czytaja na forum "spoko, moje tez tak miało i luz." ja rozumiem pytanie: "niepokoje sie, moje dziecko jest takie i takie chce z nim pojsc do specjalisty, cyz ktos mi moze polecic" - to jest swietne wykorzystanie nartzedzia komunikacyjnego jakim jest internet. Ale dyskutowanie objawów chorób na forach? Matke, która nie wygotowuje butelki straszy sie "zapaleniem pecherza/biegunka/itp" nazywa leniwa, patologiczna, msciwa itp. Matki, ktora swoim postepowaniem byc moze odbiera dziecku szanse na normalne funkcjonowanie w przyszłości (tylko wczesnie podjeta terapia, najlepiej przed 6 mcem w wypadku zaburzen ruchowych i przed 2 rokiem życia w wypadku zaburzen rozwoju psychospolecznego daje szanse na wyzdrowienie i tylko szanse.) wspiera sie w jej nic w tym kierunku nie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,567,61332697,61332697,zla_mama_.html


Temat: sikanie a przedszkole
Przedszkole oczekuje ,że dziecko 3 letnie powinno mieć opanowane następujące czynności samoobsługowe : samodzielne jedzenie łyzką , mycie rąk, czynności higieniczne przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych , zdejmowanie i ubieranie podstawowych części...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,587,99223305,99223305,sikanie_a_przedszkole.html


Temat: JAK SKONCZYC WOJNY RELIGIJNE?- PROPOZYCJA
Witaj Edico, skakanie przez plotki to dobra gimnatyka, choc moze skonczyc sie marnie:)) Ale powaznie: dlaczego zafalszowales moj tekst? Jak kazdy moze zauwazyc w mojej oryginalnej wypowiedzi bylo "korporacji", co Ty przerobiles na "korToracji". To jest niesmaczna insynuacja i niestety dyskwalifikuje Cie nieco w moch oczach, ale odpowiem. Nie uwazam, ze polskie problemy sa wylacznie polskie. Moze to wynika z miejsca siedzenia i nieco wiekszej perspektywy obserwacji. Zostalismy wciagnieci przez zewnetrzne sily w maszyne korpo-globalizacji i placimy za to wielka cene. Cena ta jest pozbawienie nas majatku narodowego, a wiec szans na normalny rozwoj, co rodzi wszelkie patologie spoleczne. Kraje rozwiniete tez placa za globalizacje, bo w nich tez gwaltownie rosnie bezrobocie i bieda. Dlatego rozwiazanie tych problemow musi byc globalne, a konkretnmie Europa i USA musza obalic orgnizacje zalozona przez szalencow, zwana WTO, musza zlikwidowac wolny bazar i zaczac myslec o interesach swoich populacji, a nie o nabijaniu kasy korporacjom. Jesli politycy tego nie uczynia, zrobia to za nich zjednoczone masy ludzkie podczas rewolucji. Nie podejmuje sie dyskusji z Toba na szczegolowe tematy dotyczace KK, bo zbyt malo wiem na ten temat. Dla rekordu: jestem za calkowitym rozdzialem kosciola od panstwa i za wszystkim co sie z tym wiaze. Poddanstwo zachodnim korporacjom i bankom uwazam za wieksze zagrozenie dla naszej narodowej egzystencji i dla pokoju, niz poddantwo biednemu Watykanowi, ktory zyje z datkow. Uwazam jednak, ze konkordat jest niepotrzebny, bo religia powinna byc sprawa ducha, a nie polityki. Jesli chcesz sie dowiedziec cos na temat spolecznie desktrukcyjnych efektow globalizacji, to poczytaj sobie chocby Chomsky'ego, Johna Graya, Michaela Parenti, czy Jozepha Stiglitza. serdecznie pozdrawiam S. PS. Ty i Palnick przypominacie mi nieco goscia, ktory zgubil na drodze klucz, ale szuka go uparcie pod latarnia. Zapytany - dlaczeo tam szuka, odpowiada - bo tu widno. Spojrzyj, Edico, na swiat z nieco szerszej perpektywy i moze znajdziesz swoj klucz;)). Czego Ci szczerze zycze. Daj ludziom prace i szanse na godne zycie, a przestana sie buntowac i sluchac faszystowskiej propagandy. Zauwaz, ze faszyzm zrodzil sie w Niemczech wlasnie w czasie wielkiego berobocia. Wyciagnij wnioski. Ja na religie patrze jak na zjawisko psycho-spoleczne oparte na naturalnej potrzebie psychicznej czlowieka do transcebdencji i do wiezi socjalnych. Mamy religie taka, jak narzucila nam historia i mozemy ja tylko wysubilomac. jesli bedziesz ogniem i mieczem zwalczal religie, spotkasz sie tylko z wiekszym oporem. Europa zachodnia oslabila sile kosciola popzrez edukacje i DOBROBYT spoleczny. Piwszechna nedza i brak prespektyw dla mlodziezy w III RP rodza ektremalne zachowania. Zeby je zwlaczyc, trzeba dac ludziom wyksztalcenie i prace. Ludzie zajeci nie beda robic rewolucji - beda produkowac i chowac dzieci. Popadasz w niczym nie uzasadnione wizjonerstwo. Chcesz porządkować Europę i świat ignorując pogłębiający się bałagan i sobiepaństwo wewnątrz kraju. Potępiasz...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,25511497,25511497,JAK_SKONCZYC_WOJNY_RELIGIJNE_PROPOZYCJA.html